Publikováno

Starožitné hodinky v digitální době. Hodináři z Clock Gallery se chtějí prosadit na sociálních sítích

Pokud při procházce jungmannovou ulicí v centru Prahy uslyšíte tikat hodiny, pak se nacházíte v blízkosti obchodu Clock Gallery. Z mosazné výlohy svítí starožitné náramkové hodinky švýcarské, německé ale i československé výroby. Jak se hodináři, kteří nabízejí čtyřicet a více let staré hodinky sžívají se sociálními sítěmi? Podívejte na další příběh ze série Meta Business Makeovers, který radí menším českým firmám s online propagací.

Už jako malý kluk Patrik Pařízek rozebíral budíky a hodinky. Fascinovalo ho, že díky tomu věděl, jaký má každá součástka v chodu stroje význam. Tuto zálibu si přenesl i do svého podnikání. Přestože se může zdát, že obor starožitných hodin, budíků a hodinek je přežitou záležitostí, opak je pravdou. „Největší zájem je o náramkové hodinky, a to napříč generacemi. Velkou část klientely tvoří cizinci, jež se o obchodu dozví právě ze sociálních sítí,” říká Pařízek. Podobných míst, kde mohou zákazníci koupit plně funkční starožitné kousky je navíc v Česku málo. „Všechno zboží, které nabízíme je zkontrolované, vyčištěné a víme, že dobře funguje,“ popisuje Patrik Pařízek klíčovou výhodu svého podniku. Clock Gallery je další firmou, které v programu Meta Business Makeovers radí expert společnosti Meta s jejich komunikací na sociálních sítích. Možnost diskutovat online strategii s odborníky na Facebook a Instagram dostalo pět českých podniků. V začátcích svého podnikání si Patrik s kolegou Janem Štěpánkem mysleli, že větší podíl jejich zákazníků budou tvořit cizinci. Ukázalo se však, že důležitou skupinou jsou i místní, kteří jim pomohli především v nelehké covidové době. Jejich zákaznický segment je proto velmi rozmanitý, a to i napříč generacemi – od nejmladších až po nejstarší. Zatímco starší lidé nachází v jejich produktech zálibu, pro mladší generace jsou jejich starožitné hodiny skvělým interiérovým doplňkem.

Právě to, jak komunikovat na sociálních sítích s podobně širokou skupinou zákazníků a přivést je do kamenné prodejny jim radil Adam Nosálek – expert na sociální sítě ze společnosti Meta. Do obchodu chodí zákazníci z různých zemí, ale i místní. Jak je zaujmout?  Mnoho zákazníků zamíří do obchodu, protože je nadchne výloha v Jungmannově ulici. Na stejném principu by podle experta měly fungovat i jejich sociální sítě. „Podobně jako přemýšlíte nad vaší výlohou, tak stejným způsobem přemýšlejte nad profilem obchodu na sociálních sítích. Potřebujete rychle zaujmout.“ Říká k propagaci Nosálek. 

Clock Gallery nabízí hodinky od značek jako Omega, Longines, Tissot nebo Prim 

A jak si zvolit cílovou skupinu zákazníků? Typy cílení lze jednoduše nastavit v reklamním účtu. Prvním krokem může být využití sledujících na Facebooku a Instagramu a rozdělit je do věkových skupin. Prostřednictvím algoritmů pak sociální síť dokáže určit, jak vypadá vhodná cílová skupina. Druhým krokem je pak vytvoření podobných publik k těm již vytvořeným. „Potom je dobré použít kreativu – obrázky, videa, a měřit reakce. Ukázka Vaší prodejny v příspěvcích navíc může sloužit i jako autentická pozvánka,” dodal expert. Podívejte se na IG účet Clock Gallery. Všechny epizody ze série Meta Business Makeovers najdete  v Centru pro malé podniky.

Drbna.cz, 22. 11. 2022

Please follow and like us:
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


The maximum upload file size: 1 MB.
You can upload: image, other.